brazilie-2019.reismee.nl

Rio ontdekken deel 2

Rio
We gaan met de taxiboot terug naar het vasteland en vinden daar de chauffeur die ons verder moet brengen. We moeten naar een overstapplaats waar we in een gezamenlijk bus verder gaan naar Rio. Daar hadden we ff niet op gerekend…… We moeten minstens een uur wachten voordat we weer op weg zijn en dan moet iedereen in Rio nog afgezet worden. Gelukkig zijn wij als 2de aan de beurt en weet de chauffeur waar we heen moeten.
We komen later aan bij ons hotel dan verwacht, maar we redden het nog om te gaan doen wat we van plan zijn. We gaan met de gele tram naar de stad en gaan daar mee doen aan een free walker tour. Een leuk concept, waar wij nog niet van hadden gehoord, om een stadswandeling te maken. We worden bijgepraat over de geschiedenis van de stad; van Napoleon, het portugeese en het slavernijverleden. Onderweg lopen we in een rustig tempo lang een aantal van de belangrijkste plekken.
Het is inmiddels alweer een uur of 6 en gaan we met de bus terug naar het hotel. We hebben aan de gids gevraagd waar we moeten opstappen en mensen in de bus helpen ons om bij de juiste halte uit te stappen. Bij een kroegje op de hoek drinken we nog een biertje en gaan dan terug. Zo zijn we weer veilig bij het hotel aangekomen. We laten een reservering maken bij een restaurant en gaan daar wandelend naar toe, niets aan de hand.

Donderdag 19/9
We willen nog wat dingen in Rio zien voordat we weer terugvliegen naar Nederland. Gelukkig staat Corcovado niet op het programma vandaag…. Het Jesus-beeld staat vandaag in de mist…. Geen uitzicht dus!!

We bezoeken het Maracana stadion en gaan naar de Botanische tuin. We doen dit nu met de metro en vinden weer de juiste bus, zodat we niet hoeven te gaan lopen. Na beide uitvoerig bekeken te hebben lopen we nog door naar het strand, want daar hadden we eigenlijk nog geen foto’s van en zien ook nog kans om de kathedraal te bezoeken. Dan wordt het tijd om terug te gaan. Nog een typisch Braziliaans drankje Caipirinha en dan dit het erop.

Na een goede nachtvlucht, waar we best nog wel goed hebben kunnen slapen, zijn we nu weer thuis met mooie herinneringen.

Helma

Tjonge wat een mooie reis weer. En dit keer geen gekke dingen gebeurd. Welkom thuis en geniet nog lekker na. Foto's genoeg....

Sjef en Riet

Jullie verslagen weer met veel plezier gelezen. Dank je wel!!