brazilie-2019.reismee.nl

Miranda

Op weg naar Miranda 03/9

Vandaag even lekker op het gemak opstaan en ontbijten. We hebben de tijd om naar de volgende plek te gaan, het is ca 2,5 uur rijden. We hebben niets kunnen vinden wat we deze ochtend nog kunnen doen, zodat we maar rustig aan doen. Onderweg hebben we nog een tip gekregen om even koffie te drinken en misschien kunnen we er even wandelen. Ze hebben echter alleen maar hele dag activiteiten en super kleine bakkies koffie. We rijden door een ruig landschap van weilanden en bossen waar de geel en roze bloeiende bomen fel afsteken. We komen net op tijd aan op onze fazenda, een boerderij in bedrijf die ook toeristen ontvangt, om de lunch mee te nuttigen. Daarna gaan we even relaxen bij de pool en ontmoeten we de overige gasten, wat ook allemaal Nederlanders blijken te zijn (we zijn in totaal met zijn zessen). De toekans, blauwe ara's en parkieten vliegen hier af en aan. ’s Middag gaan we piranha-vissen. We gaan met de truck op pad en spotten wat wild en komen dan bij een groot meer aan. Met een soort houten veerboot gaan we het mee op en gaan vissen. Naast piranha’s vinden de kaaimannen piranha’s ook lekker. Soms krijgen ze een door ons gevangen piranha, wat weer leuke foto’s en filmpjes oplevert. Na zonsondergang varen we terug en de terugweg wordt meteen een nachtsafari. We komen nog wat capibara’s tegen. Bij de fazanda aangekomen wacht het avondeten op ons. Morgen gaan we paardrijden.

Woensdag 4/9

De volgende ochtend, na een goed ontbijt, gaan we naar de paarden. Deze staan al klaar en als we erop zitten gaan we op pad. Voor Frans is het de eerste keer en heeft een paard dat de sloomste van het stel is. Al met al komen we langzaam verder en doorkruisen de vlaktes die hier zijn. We zien verschillende vogels en moeten een kudde koeien doorkruisen. Na een paar uurtjes zijn we weer terug en hebben een leuke tocht gemaakt. Inmiddels is de temperatuur al aardig opgelopen en gaan we een boekje lezen voor de lunch. Frans gaat nog een rondje lopen om vogels en baby kaaimannen te spotten. Na de warme lunch gaan we even zwemmen om daarna nog een safari te maken. We zien capabari’s, kaaimannen, krokodil en vogels. Daarna zijn we weer terug, gaan dineren en kletsen nog na met de andere gasten. Morgen de laatste dag hier voordat we doorvliegen naar het noorden van de Pantanal.

Donderdag 5/9

’s Morgens gaan we een wandeling doen. Niet echt spectaculair. We zochten aapjes maar vonden echt helemaal niets. Op de terugweg zagen we nog wel leuke vogels en heeft de gids een extra ommetje gemaakt om nog meer vogels te spotten. Daarna nog even lekker in en bij het zwembad en dan alweer lunch. Na de lunch staat er niets meer op het programma en in de loop van de middag zullen we terugkeren naar Campo Grande om zo ongeveer de laatste vlucht van de dag te nemen naar Cuiaba. Tot die tijd blijven we nog even op de Fazenda, werken aan de blog en nemen nog een plons. Voordat het donker is willen we al wel een flink stuk richting de stad zijn en vertrekken dan ook op tijd in de middag.